Je ziet ze groeien!

Wij wonen, samen met diverse partners waaronder Korein, in een gebouw waar iedereen kan samenwerken met elkaar. Een gebouw dat multifunctioneel kan worden ingezet. Daarmee willen wij een belangrijke spil in onze wijk zijn.

Het kindcentrum is een ontmoetingsplek in de wijk waar de ontwikkelingskansen voor kinderen worden geoptimaliseerd vanuit een eenduidige pedagogische visie met een doorgaande lijn tussen opvang, onderwijs en ontspanning.

Ouders kunnen ons zien ons als de vanzelfsprekende partner in de wijk voor opvang en onderwijs.

Korein

Zoek je professionele en betrouwbare kinderopvang? Welkom bij Korein!
Korein biedt dagarrangementen voor kinderen van 0 tot 13 jaar.

Een gevarieerd en compleet pakket van:

• Pedagogisch verantwoorde kinderopvang en begeleiding
  • Sportieve, educatieve en creatieve activiteiten
  • Een pedagogische aanpak, die aansluit bij de ontwikkeling van uw kind

Je kind krijgt bij ons alle begeleiding die het nodig heeft. In een leuke, uitdagende en veilige omgeving.

Peuteraanbod Korein

Is je kind tussen de 2 en 4 jaar? Maak dan gebruik van ons Peuteraanbod.

Je peuter is van harte welkom bij ons Peuteraanbod. Op de groep kan je kind onder professionele begeleiding spelen, ontdekken en zich optimaal ontwikkelen. Het Peuteraanbod is onderdeel van Kindcentrum De Vlinder. Vanuit het Peuteraanbod ontstaat er zo een doorgaande lijn naar groep 1. Op deze manier wordt je kind spelenderwijs voorbereid op de basisschool.

Professionele begeleiding
Elk dagdeel werken 2 gediplomeerde pedagogisch medewerkers. Zij volgen de ontwikkeling van de peuters op de voet. Al in een vroeg stadium signaleren zij wanneer een peuter extra zorg nodig heeft. Wanneer de peuters naar de basisschool gaan, dragen wij hun gegevens over aan de basisschool, zodat de leerkrachten daar een vervolg aan kunnen geven.

Dagopvang Korein

Voor kinderen die nog niet naar school gaan, biedt Korein dagopvang. Bij de dagopvang kunnen kinderen van 0 tot 4 jaar terecht. Hier worden zij met alle warmte, geborgenheid en veiligheid opgevangen. Bij de allerjongste kinderen besteden we in het kinderdagverblijf veel aandacht aan fysieke en emotionele veiligheid. Maar ook aan hygiëne en zorg.

Wij helpen de kinderen van 2 tot 4 jaar om een goede start te maken op de basisschool. Met prikkelende activiteiten stimuleren we de ontwikkeling van uw peuter. Bijvoorbeeld de taalontwikkeling, rekenontwikkeling, sociale ontwikkeling en de motorische ontwikkeling. Speels en ongedwongen. In een gezellige, uitdagende omgeving. We werken in thema’s die aansluiten op de leefwereld van  peuters, en gebruiken gecertificeerde methodes die we afstemmen op de methode van de samenwerkende basisschool. Zo is de overstap naar groep 1 makkelijk gemaakt.

Loop gerust even binnen
Je bent altijd welkom om een kijkje te komen nemen. Loop gerust even binnen bij ons Kindcentrum. Bellen mag natuurlijk ook. We ontmoeten u graag!

Buitenschoolse opvang Korein

Kinderen van 4 tot 10 jaar zijn welkom op de KidZ Club van Korein. De begeleiding en activiteiten zijn helemaal aangepast op de leeftijdsgroepen. De pedagogisch medewerkers zijn deskundig, betrokken en vooral enthousiast! Je kind hoeft zich geen moment te vervelen.

Voor de kinderen vanaf 10 jaar begeleiden wij de kinderen in het verder ontwikkelen en stimuleren van hun zelfstandigheid en hun zelfredzaamheid. Kinderen kunnen onder begeleiding hun huiswerk maken, zelf activiteiten bedenken en organiseren of lekker “chillen” op de bank.

Leuk, gezellig en actief
Na school kunnen de kinderen eerst even bijkomen van de schooldag, met een cracker of fruit en iets te drinken. Daarna mogen ze meedoen aan allerlei activiteiten. Sport, muziek, cultuur en techniek; noem maar op! En wil je kind zich even ontspannen? Dat kan natuurlijk ook. Op onze locatie zijn speciale plekken om te spelen, te computeren en huiswerk te maken. En in de vakantie? Dan organiseert het Korein leuke uitstapjes.

Opvang vóór school
Kies je voor opvang vóór school? Dan is je kind vanaf 7.30 uur al welkom. Daar kan hij of zij nog even lekker spelen voordat de school begint. Kinderen die oud genoeg zijn, gaan zelf naar school; de kleintjes brengen wij.

KluppluZ

Wie helpt je als je kind niet mee kan komen op school? Of als het moeite heeft om zich te uiten?

Ieder kind verdient het om gelukkig te zijn. Helaas gaat dat niet altijd vanzelf. Soms heeft je zoon of dochter hier wat extra hulp bij nodig. Maar wat heeft jouw kind precies nodig? Het is soms een hele zoektocht om de juiste hulp te vinden. Want ieder kind is uniek. Daarom is de begeleiding van KluppluZ dat ook.

Jouw kind staat altijd centraal
De behoeften van jou en jouw kind staan altijd voorop. Samen met jou bekijken we hoe jouw kind het beste zijn of haar weg kan vinden. Ieder kind doet dit op zijn of haar eigen tempo. Wij bieden hulp op het gebied van onderzoek en begeleiding. Dat kan op locatie, zoals op school of de kinderopvang, of gewoon thuis.

Onze professionals staan voor je klaar
Ons professionele team kenmerkt zich door een veelzijdigheid aan expertise. Eén ding hebben wij allemaal gemeen: wij gunnen het ieder kind om zich zo goed mogelijk te ontwikkelen. Wij willen jouw kind helpen om zijn of haar talenten te ontplooien en mogelijkheden te leren benutten.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?
We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt. Bijvoorbeeld wat je van ons kunt verwachten, welke stappen genomen worden of wie de kosten betaalt. Op kluppluz.nl/ouders lees je hier meer over, maar natuurlijk lichten we het ook graag persoonlijk toe.

KluppluZ biedt een plek waar jij en jouw kind worden gezien en gehoord. Zodat jouw kind weer lekker in zijn vel komt te zitten en er meer rust komt voor het hele gezin. Hebben jij of je kind ergens ondersteuning bij nodig, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Telefoonnummers

Dagopvang: 06 13 02 64 32